Po jednima, nasilje ne počinje u školi, već je riječ o širem društvenom fenomenu koji se javlja u skupinama izvan škole, a po drugima je postojeći školski sustav generator straha, što u konačnici rezultira nasiljem.
Osim što bi trebalo osmisliti slobodno vrijeme učenika izvan ali i u okviru škola, trebalo bi razmisliti o ukidanju općeg uspjeha na kraju godine jer je to veliki izvor stresa koji dovodi do nasilja, a opći su uspjeh ukinule gotovo sve europske zemlje, ideje su pedagoga i stručnjaka za ovu problematiku.
Predstavnici sindikata nastavnika na tematskoj sjednici o nasilju u školama upozorili su da nije riješen problem nastavnika žrtava nasilja koji se zbog trauma uglavnom nisu u stanju vratiti u školu, a Marija Lugarić upozorila je na devalvaciju vrijednosnog sustava u zadnjih deset-petnaest godina, čime je obrazovanje palo na zadnje mjesto. Bez povećanja plaća nastavnika i zapošljavanja stručnih suradnika problem straha koji generira nasilje u školi neće se riješiti, smatra Lugarić.
"Ove brojke upućuju na neodgodivu potrebu sustavnog pristupa i provedbu programa prevencije nasilja u školi, ali i ostalih oblika neprihvatljivog ponašanja, uz poštovanje specifičnosti svake škole i razvojne dobi učenika", ističu u Ministarstvu znanosti, koje je, među ostalim mjerama, preporučilo školama da potaknu djecu na sudjelovanje u izvannastavnim aktivnostima, uključujući i organizirane aktivnosti koje djeca pohađaju izvan škole.
Za preventivne programe suzbijanja nasilja i ovisnosti Ministarstvo je u ovoj godini osiguralo oko 15 milijuna kuna.