hrvatskijezik
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
hrvatskijezik

hrvatski jezik za srednje škole
 
Početna stranicaPočetna stranica  PortailPortail  PretraľnikPretraľnik  Latest imagesLatest images  RegistracijaRegistracija  Login  

 

 REZULTAT UČENJA

Go down 
Autor/icaPoruka
Admin
Admin
Admin


Broj postova : 483
Age : 60
Registration date : 14.07.2007

REZULTAT UČENJA Empty
PostajNaslov: REZULTAT UČENJA   REZULTAT UČENJA Icon_minitimeuto lis 02, 2007 1:29 am

REZULTATA UČENJA

Kod planiranja nastave ne treba konačno zaboraviti ni kontrolu i obezbjeđivanje uspjeha u učenju, spoznavanje napretka u učenju, ocjenu rezultata učenja i nastave. I prije nego što se sprovede konkretna nastava, morate isplanirati kako utvrditi djelotvornost i kvalitet nastave, odnosno iste procijeniti i poboljšati, kako biste utvrdili, analizirali, poboljšali rezultate učenja kod djece. Pri tome, razmislite na osnovu kojih mjerila i instrumenata ćete utvrditi u kolikoj mjeri su razred ili pojedine učenice i učenici ostvarili nastavne ciljeve (vidi brošuru “Ciljevi”), i na osnovu kojih kriterija ćete - ukoliko je to neophodno - iste vrijednovati (ocijeniti).

KLJUČNA PITANJA

*

Kako utvrditi i ocijeniti rezultate učenja?
*

Kako primijeniti samoocjenjivanje i ocjenjivanje od strane drugih?



PRATEĆA PITANJA ZA SAMOKONTROLU

Proces učenja učenica i učenika

*

Kako da ja, odnosno učenici/ce preispitamo da li su postignuti ciljevi?
*

Osjećaju li učenici/ce redovito doživljaj uspjeha pri učenju?
*

Da li su oni svjesni napretka u učenju?
*

Da li su se održali emocionalno-motivirajući preduvjeti za dalje učenje?
*

Da li podržavam učenike/ce u izgrađivanju pozitivne slike vlastitih sposobnosti?
*

Budi li se interes za dalje učenje?
*

Omogućava li nastava ravnopravne rezultate učenja i dječacima i djevojčicama?
*

Da li učenici/učenice dobivaju uvid u svoj proces učenja?
*

Da li učenici/ce svjesno promatraju, upravljaju i poboljšavaju svoje radne aktivnosti i aktivnosti učenja?
*

Primaju li pomoć u orijentiranju za učenje?
*

Mogu li učenici/ce sami kontrolirati i ocjenjivati svoje aktivnosti i rezultate učenja, ili da ocjenjivanje ostavim za sebe?
*

Orijentiraju li se učenici/ce pri samoocjenjivanju na vlastite ciljeve, zahtjeve, kriterije ili potrebe?
*

Vidim li ja napredak u učenju pojedinih učenika/ca?
*

Kako da prepoznam poteškoće u učenju pojedinih učenika?
*

Kako gledam na društvene interakcije u odjeljenju?
*

Kako bilježim svoja zapažanja i ocjene o pojedinim učenicima/cama, o odjeljenju?

Proces učenja nastavnika

*

Kako, kada i s kim da preispitam svoju nastavu? Kako da u to uključim i učenike/ce?
*

Kako da (ne)uspjehe dovedem u vezu sa svojom organizacijom nastave?
*

Kako da prepoznam svoj napredak u podučavanju, i kako da nastavim učiti kao nastavnik/ca?



DODATAK 1: Procjena i ocjenjivanje na bazi kriterija

*

Da li se pri ocjenjivanju ispituje najbitnije? (ono što je duboko usađeno, egzemplarno, pored postavljanja cilja prema sadržaju i „oruđe za mišljenje i djelovanje,“ vještine, sposobnosti)
*

Da li se pri utvrđivanju ocjena primjenjuju nepristrasni kriteriji?
*

Odgovaraju li rezultati testa učenika/ca nastavnom planu?
*

Da li su zahtjevi za pojedine vrijednosti ocjena već unaprijed utvrđene?
*

(različite razine učinka)
*

Da li kontrolom i učenicima/cama postaje jasno koje dijelove postavljenog cilja su dostigli?
*

Da li se za učenike/ce sa različitim preduvjetima za učenje razvijaju različite kontrole učenja?
*

Mogu li učenici/ce individualno sprovoditi kontrole učenja, tamo gdje one imaju smisla? (npr. odabrati vrijeme)

DODATAK 2: Preporučeni kriteriji

Ocjenjivanje i davanje ocjena za učenike se u osnovi može odvijati prema tri različita standarda:

1. Individualni kriterij

Aktualni učinak se upoređuje sa ranijim.

2. Objektivni kriterij

Učinak se poredi sa predviđenim ciljem.

3. Društveni kriterij

Učinak jednog učenika/ce se poredi sa rezultatima ostalih učenika/ca istog odjeljenja ili iste starosne grupe.

DODATAK 3: Tri načina ocjenjivanja

1. Formalno ocjenjivanje

Služi usavršavanju, upravljanju i kontroli procesa učenja, aktivnosti učenika/ca i nastavnika u pogledu ciljeva koje treba postići.

2. Sumarno ocjenjivanje

Do određene vremenske tačke se planira konačno, zbirno vrijednovanje količine stečenog znanja i vještina. Osnovna funkcija se sastoji u tome da se o stanju dostignuća učenika obavijeste različite zainteresirane strane.

3. Prognostičko ocjenjivanje

Ono je usmjereno ka budućnosti učenika/ca. U različitim periodima školovanja se u obliku preporuka predlažu načini koji, prema procjeni učesnika (učenika/ca, nastavnika/ca, roditelja, eventualno školskog psihologa i vlasti) omogućuju najpovoljniji nastavak individualnog procesa razvoja i učenja.

DODATAK 4: Pitanja za provjeru učenika/ce

*

Šta sam naučio/la?
*

Da li zaista napredujem?
*

Da li sam zaista razumio/jela naučeno?
*

Jesam li savladao/la stečene vještine u različitim situacijama?
*

Gdje i kada mi može zatrebati to što sam naučio/la?
*

Jesam li zadovoljan svojim rezultatom učenja?
*

Da li bih želio/željela nešto bolje razumjeti ili nečim bolje ovladati?
*

Jesam li postigao/la cilj učenja?
*

Šta još moram naučiti?
*

Da li ću si postaviti nove ciljeve za buduće učenje?
[Vrh] Go down
https://hrvatskijezik.forumcroatian.com
 
REZULTAT UČENJA
[Vrh] 
Stranica 1 / 1.

Permissions in this forum:Ne moľeą odgovarati na postove.
hrvatskijezik :: OCJENJIVANJE-
Forum(o)Bir: