hrvatskijezik
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
hrvatskijezik

hrvatski jezik za srednje škole
 
Početna stranicaPočetna stranica  PortailPortail  PretraľnikPretraľnik  Latest imagesLatest images  RegistracijaRegistracija  Login  

 

 Koliko znanja za pojedinu školsku ocjenu?

Go down 
2 posters
Autor/icaPoruka
Admin
Admin
Admin


Broj postova : 483
Age : 60
Registration date : 14.07.2007

Koliko znanja za pojedinu školsku ocjenu? Empty
PostajNaslov: Koliko znanja za pojedinu školsku ocjenu?   Koliko znanja za pojedinu školsku ocjenu? Icon_minitimeuto lis 02, 2007 2:17 am

ODLIČAN (5) zahtjeva potpuno vladanje gradivom (baratanje sadržajima brzo, točno i jezgrovito), dopustivo je da neznanje iznosi od 1-5% i to u području nebitnoga

VRLO DOBAR (4) bliska je ocjeni odličan, razlika je u kvantiteti, dozvoljeno je veće neznanje onog nebitnog

DOBAR (3) najzastupljenija je ocjena, označava poznavanje bitnih činjenica, a dopušta nepoznavanje nebitnog materijala

DOVOLJAN (2) pokriva najbitnije iz bitnoga. Učenik može kazati “Sve sam znao, a dobio sam 2”, a zapravo ispustio je ono bitno ili najbitnije

NEDOVOLJAN (1) pokazuje da znanje nije dovoljno za prijelaz na druge sadržaje i područje.
[Vrh] Go down
https://hrvatskijezik.forumcroatian.com
Admin
Admin
Admin


Broj postova : 483
Age : 60
Registration date : 14.07.2007

Koliko znanja za pojedinu školsku ocjenu? Empty
PostajNaslov: Re: Koliko znanja za pojedinu školsku ocjenu?   Koliko znanja za pojedinu školsku ocjenu? Icon_minitimeuto lis 02, 2007 2:18 am

Načini ispitivanja



· Aktivan tip ispitivanja podrazumijeva način da nastavnik dodatnim pitanjima - navodi učenika na odgovor. Tada nastavnik može precijeniti stvarno učenikovo znanje.

· Pasivan tip ispitivanja očituje se na način da nastavnik postavi nastavnik pitanje i šuti. Tada nastavnik može podcijeniti stvarno znanje učenika
[Vrh] Go down
https://hrvatskijezik.forumcroatian.com
Admin
Admin
Admin


Broj postova : 483
Age : 60
Registration date : 14.07.2007

Koliko znanja za pojedinu školsku ocjenu? Empty
PostajNaslov: Re: Koliko znanja za pojedinu školsku ocjenu?   Koliko znanja za pojedinu školsku ocjenu? Icon_minitimeuto lis 02, 2007 2:19 am

Za jasnu i pravednu ocjenu potrebno je:



· unaprijed postaviti skalu i kategorije

· odrediti ono što je prosječno, uobičajeno,

· najčešće – srednja kategorija

· odrediti kategorije u koje se smješta ono što je iznad prosjeka i ono što je ispod prosjeka

· koliko kategorija - ovisi o mogućnostima razlikovanja kvalitete i kvantitete onoga što se ocjenjuje
[Vrh] Go down
https://hrvatskijezik.forumcroatian.com
Admin
Admin
Admin


Broj postova : 483
Age : 60
Registration date : 14.07.2007

Koliko znanja za pojedinu školsku ocjenu? Empty
PostajNaslov: Re: Koliko znanja za pojedinu školsku ocjenu?   Koliko znanja za pojedinu školsku ocjenu? Icon_minitimeuto lis 02, 2007 2:19 am

Ispitivanje i ocjenjivanje testovima znanja



Prednosti ispitivanja i ocjenjivanja testovima znanja:

· ista pitanja za sve učenike (tip i sadržaj)

· ocjena ne ovisi o ispitivaču (broj bodova)



Nedostatak ispitivanja i ocjenjivanja testovima znanja:

· moguće je ispitati uglavnom “statična” znanja

· nema mogućnosti postavljati dodatna pitanja

· ne može se uvažiti trenutno stanje učenika
[Vrh] Go down
https://hrvatskijezik.forumcroatian.com
Admin
Admin
Admin


Broj postova : 483
Age : 60
Registration date : 14.07.2007

Koliko znanja za pojedinu školsku ocjenu? Empty
PostajNaslov: Re: Koliko znanja za pojedinu školsku ocjenu?   Koliko znanja za pojedinu školsku ocjenu? Icon_minitimeuto lis 02, 2007 2:20 am

Test znanja i njegova konstrukcija

· Odabrati najvažnije dijelove gradiva (poznavanje pregleda građe ili poznavanje pojedinosti)

· Odabrati oblike zadataka (prepoznavanje ili dosjećanje)

· Zadatke grupirati po obliku i sadržaju

· Zadaci moraju biti: gramatički, stilski i pravopisno ispravni, nedvosmisleni, ne smiju sugerirati odgovor

· Zadaci ne smiju sadržavati strane, teške i nejasne riječi, te ekstremne riječi (nikada, uvijek i sl.)

· Zadaci moraju biti samostalni (da nisu odgovori povezani s drugim zadatkom) i ne smiju sadržavati zamke (npr. među ponuđenim odgovorima dva su točna)

· Zadatke poredati od najlakših prema težim
[Vrh] Go down
https://hrvatskijezik.forumcroatian.com
Admin
Admin
Admin


Broj postova : 483
Age : 60
Registration date : 14.07.2007

Koliko znanja za pojedinu školsku ocjenu? Empty
PostajNaslov: Re: Koliko znanja za pojedinu školsku ocjenu?   Koliko znanja za pojedinu školsku ocjenu? Icon_minitimeuto lis 02, 2007 2:20 am

Ocjenjivanje zadataka esejskog tipa

· Unaprijed odrediti ključne riječi koje trebaju tvoriti odgovore te ponajprije njih uzimati u obzir.

· Dobro je najprije pročitati sve radove i zatim izdvajati najbolje i najlošije, a ostale rasporediti na ocjene od 2 do 4.





Učenike pratimo, provjeravamo i ocjenjujemo

Pod praćenjem učenika razumijeva se sustavno bilježenje:

· zapažanja o razvoju njegova interesa, motivacije i sposobnosti,

· njegovih postignuća u usvajanju odgojno-obrazovnih sadržaja nastavnog predmeta,

· učeničkog odnos prema radu i postavljenim zadacima te odgojnim vrijednostima.

Zabilješkama pratimo realizaciju konkretiziranih i operativnih zadataka nastave. Potrebno je:

· zabilježiti inicijalno znanje;

· uz zapažanje bilježiti nadnevak kako bismo mogli analizirati napredaovanje ili stagniranje učenika;

· upisati zapažanja koja su za učenika karakteristična i po kojima je on zapažen u odnosu na ostale učenike;

· zabilježiti činjenice koje su značajne za daljni odgojno-obrazovni rad s učenicima;

· u zabilješkama naglasiti sve ono što je dobro i pozitivno u učenikovu razvoju;

· zabilježiti što bi učenik još trebao raditi, usvojiti, vježbati;

· izbjegavati generalizaciju na temelju jedne zapažene činjenice;

· uz zapažanje o učenikovu radu naznačiti i njegove mogućnosti;

· pri zapisivanju uočenih činjenica ne koristiti skraćenice, jer neće biti razumljive razredniku prilikom individualnih razgovora s roditeljima;

· na temelju zabilješki konstatirati o napredovanju u odnosu na inicijalno stanje;

· zabilješke mogu biti učeniku poticaj za daljnji rad, a roditelju poruka da potiče učenika u zadržavanju maksimuma ili poruka da potiče učenika na vježbanje i aktivnost koje je učitelj/nastavnik naznačio.

· Ne smijemo pretjerivati u zabilješkama (svakodnevno hvaljenje i svakodnevno pisani prigovor učeniku).





Provjeravanje i ocjenjivanje

· Učenikov uspjeh u svakom predmetu ocjenjuje se po elementima najmanje dva puta u pojedinom polugodištu.

· Usmeno provjeravanje i ocjenjivanje provodimo bez najave, ali ne više od dva predmeta na dan.

· Pismene provjere u jednom danu mogu se provoditi samo iz jednog predmeta (čl.18).





Komponente provjeravanja i ocjenjivanja

· Znanje – sustav činjenica i generalizacija koje je učenik razumio, može reproducirati i primijeniti.

· Učenik pri odgovoru može doseći razine znanja: traga, prisjećanja, prepoznavanja, reprodukcije, automatizacije i operativnosti.

· Radne navike – primjena znanja u praksi (izvršavanje praktičnih zadataka, domaće zadaće, pisani radovi)

· Interes – zalaganje, stav prema određenom gradivu, motivacija

· Sposobnosti – talenti, fizički ili psihički nedostaci

· Mogućnosti za rad – stambene prilike, materijalne prilike, obiteljski problemi, kulturni utjecaji obitelji

Napomena:

- ako ocjenjujemo samo znanje = mjerenje

- ako ocjenjujemo sve komponente = evaluacija





Zahtjevi ocjenjivanja

· kontinuiranost aktivira učenika, razvijaju se radne navike

· učenik ima pravo znati koju je ocjenu dobio

· uspjeh pojedinca postaje interes razreda

· razvija se sposobnost samoocjenjivanja

· učenik doživljava poticaj za daljnje napredovanje
[Vrh] Go down
https://hrvatskijezik.forumcroatian.com
Admin
Admin
Admin


Broj postova : 483
Age : 60
Registration date : 14.07.2007

Koliko znanja za pojedinu školsku ocjenu? Empty
PostajNaslov: Re: Koliko znanja za pojedinu školsku ocjenu?   Koliko znanja za pojedinu školsku ocjenu? Icon_minitimeuto lis 02, 2007 2:21 am

Školsko ocjenjivanje sadrži:



· kvalitativnu i kvantitativnu procjenu znanja i zalaganja

· prosudbu vrijednosti učenikova usmenog i pisanog odgovora

· procjenu sposobnosti i mogućnosti učenika za ulaganje napora, procjenu koristi li učenik sve svoje potencijale

· procjenu aktivnosti učenika na satu, procjenu redovitosti izvršavanja domaćih zadaća, donošenje pribora i sl.


Ljestvica ocjenjivanja

U našem školskom sustavu imamo ljestvicu o pet ocjena ili pet kvalitativnih kategorija. Svakoj kvalitativnoj kategoriji pridodane su brojčane vrijednosti od 1 do 5 i nikako nije dobro dodavati niti oduzimati ocjenjivačku ljestvicu, tipa dva plus, pet minus ili od dva do tri.



Svaka brojčana vrijednost mora:

· sadržavati stupanj usvojenog znanja

· izražavati stupanj učeničkog zalaganja
[Vrh] Go down
https://hrvatskijezik.forumcroatian.com
Iva




Broj postova : 4
Registration date : 16.02.2010

Koliko znanja za pojedinu školsku ocjenu? Empty
PostajNaslov: Re: Koliko znanja za pojedinu školsku ocjenu?   Koliko znanja za pojedinu školsku ocjenu? Icon_minitimepet vel 19, 2010 12:58 pm

Jel postoje neki kriteriji ocjenjivanja školskih zadaća? To je poprilično subjektivo ocjenjivanje, barem što se odnosi na sadržaj same zadaće.
[Vrh] Go down
Sponsored content





Koliko znanja za pojedinu školsku ocjenu? Empty
PostajNaslov: Re: Koliko znanja za pojedinu školsku ocjenu?   Koliko znanja za pojedinu školsku ocjenu? Icon_minitime

[Vrh] Go down
 
Koliko znanja za pojedinu školsku ocjenu?
[Vrh] 
Stranica 1 / 1.

Permissions in this forum:Ne moľeą odgovarati na postove.
hrvatskijezik :: OCJENJIVANJE-
Forum(o)Bir: