| Koliko znanja za pojedinu školsku ocjenu? | |
|
|
Autor/ica | Poruka |
---|
Admin Admin
Broj postova : 483 Age : 60 Registration date : 14.07.2007
| Naslov: Koliko znanja za pojedinu školsku ocjenu? uto lis 02, 2007 2:17 am | |
| ODLIČAN (5) zahtjeva potpuno vladanje gradivom (baratanje sadržajima brzo, točno i jezgrovito), dopustivo je da neznanje iznosi od 1-5% i to u području nebitnoga
VRLO DOBAR (4) bliska je ocjeni odličan, razlika je u kvantiteti, dozvoljeno je veće neznanje onog nebitnog
DOBAR (3) najzastupljenija je ocjena, označava poznavanje bitnih činjenica, a dopušta nepoznavanje nebitnog materijala
DOVOLJAN (2) pokriva najbitnije iz bitnoga. Učenik može kazati “Sve sam znao, a dobio sam 2”, a zapravo ispustio je ono bitno ili najbitnije
NEDOVOLJAN (1) pokazuje da znanje nije dovoljno za prijelaz na druge sadržaje i područje. | |
|
| |
Admin Admin
Broj postova : 483 Age : 60 Registration date : 14.07.2007
| Naslov: Re: Koliko znanja za pojedinu školsku ocjenu? uto lis 02, 2007 2:18 am | |
| Načini ispitivanja
· Aktivan tip ispitivanja podrazumijeva način da nastavnik dodatnim pitanjima - navodi učenika na odgovor. Tada nastavnik može precijeniti stvarno učenikovo znanje.
· Pasivan tip ispitivanja očituje se na način da nastavnik postavi nastavnik pitanje i šuti. Tada nastavnik može podcijeniti stvarno znanje učenika | |
|
| |
Admin Admin
Broj postova : 483 Age : 60 Registration date : 14.07.2007
| Naslov: Re: Koliko znanja za pojedinu školsku ocjenu? uto lis 02, 2007 2:19 am | |
| Za jasnu i pravednu ocjenu potrebno je:
· unaprijed postaviti skalu i kategorije
· odrediti ono što je prosječno, uobičajeno,
· najčešće – srednja kategorija
· odrediti kategorije u koje se smješta ono što je iznad prosjeka i ono što je ispod prosjeka
· koliko kategorija - ovisi o mogućnostima razlikovanja kvalitete i kvantitete onoga što se ocjenjuje | |
|
| |
Admin Admin
Broj postova : 483 Age : 60 Registration date : 14.07.2007
| Naslov: Re: Koliko znanja za pojedinu školsku ocjenu? uto lis 02, 2007 2:19 am | |
| Ispitivanje i ocjenjivanje testovima znanja
Prednosti ispitivanja i ocjenjivanja testovima znanja:
· ista pitanja za sve učenike (tip i sadržaj)
· ocjena ne ovisi o ispitivaču (broj bodova)
Nedostatak ispitivanja i ocjenjivanja testovima znanja:
· moguće je ispitati uglavnom “statična” znanja
· nema mogućnosti postavljati dodatna pitanja
· ne može se uvažiti trenutno stanje učenika | |
|
| |
Admin Admin
Broj postova : 483 Age : 60 Registration date : 14.07.2007
| Naslov: Re: Koliko znanja za pojedinu školsku ocjenu? uto lis 02, 2007 2:20 am | |
| Test znanja i njegova konstrukcija
· Odabrati najvažnije dijelove gradiva (poznavanje pregleda građe ili poznavanje pojedinosti)
· Odabrati oblike zadataka (prepoznavanje ili dosjećanje)
· Zadatke grupirati po obliku i sadržaju
· Zadaci moraju biti: gramatički, stilski i pravopisno ispravni, nedvosmisleni, ne smiju sugerirati odgovor
· Zadaci ne smiju sadržavati strane, teške i nejasne riječi, te ekstremne riječi (nikada, uvijek i sl.)
· Zadaci moraju biti samostalni (da nisu odgovori povezani s drugim zadatkom) i ne smiju sadržavati zamke (npr. među ponuđenim odgovorima dva su točna)
· Zadatke poredati od najlakših prema težim | |
|
| |
Admin Admin
Broj postova : 483 Age : 60 Registration date : 14.07.2007
| Naslov: Re: Koliko znanja za pojedinu školsku ocjenu? uto lis 02, 2007 2:20 am | |
| Ocjenjivanje zadataka esejskog tipa
· Unaprijed odrediti ključne riječi koje trebaju tvoriti odgovore te ponajprije njih uzimati u obzir.
· Dobro je najprije pročitati sve radove i zatim izdvajati najbolje i najlošije, a ostale rasporediti na ocjene od 2 do 4.
Učenike pratimo, provjeravamo i ocjenjujemo
Pod praćenjem učenika razumijeva se sustavno bilježenje:
· zapažanja o razvoju njegova interesa, motivacije i sposobnosti,
· njegovih postignuća u usvajanju odgojno-obrazovnih sadržaja nastavnog predmeta,
· učeničkog odnos prema radu i postavljenim zadacima te odgojnim vrijednostima.
Zabilješkama pratimo realizaciju konkretiziranih i operativnih zadataka nastave. Potrebno je:
· zabilježiti inicijalno znanje;
· uz zapažanje bilježiti nadnevak kako bismo mogli analizirati napredaovanje ili stagniranje učenika;
· upisati zapažanja koja su za učenika karakteristična i po kojima je on zapažen u odnosu na ostale učenike;
· zabilježiti činjenice koje su značajne za daljni odgojno-obrazovni rad s učenicima;
· u zabilješkama naglasiti sve ono što je dobro i pozitivno u učenikovu razvoju;
· zabilježiti što bi učenik još trebao raditi, usvojiti, vježbati;
· izbjegavati generalizaciju na temelju jedne zapažene činjenice;
· uz zapažanje o učenikovu radu naznačiti i njegove mogućnosti;
· pri zapisivanju uočenih činjenica ne koristiti skraćenice, jer neće biti razumljive razredniku prilikom individualnih razgovora s roditeljima;
· na temelju zabilješki konstatirati o napredovanju u odnosu na inicijalno stanje;
· zabilješke mogu biti učeniku poticaj za daljnji rad, a roditelju poruka da potiče učenika u zadržavanju maksimuma ili poruka da potiče učenika na vježbanje i aktivnost koje je učitelj/nastavnik naznačio.
· Ne smijemo pretjerivati u zabilješkama (svakodnevno hvaljenje i svakodnevno pisani prigovor učeniku).
Provjeravanje i ocjenjivanje
· Učenikov uspjeh u svakom predmetu ocjenjuje se po elementima najmanje dva puta u pojedinom polugodištu.
· Usmeno provjeravanje i ocjenjivanje provodimo bez najave, ali ne više od dva predmeta na dan.
· Pismene provjere u jednom danu mogu se provoditi samo iz jednog predmeta (čl.18).
Komponente provjeravanja i ocjenjivanja
· Znanje – sustav činjenica i generalizacija koje je učenik razumio, može reproducirati i primijeniti.
· Učenik pri odgovoru može doseći razine znanja: traga, prisjećanja, prepoznavanja, reprodukcije, automatizacije i operativnosti.
· Radne navike – primjena znanja u praksi (izvršavanje praktičnih zadataka, domaće zadaće, pisani radovi)
· Interes – zalaganje, stav prema određenom gradivu, motivacija
· Sposobnosti – talenti, fizički ili psihički nedostaci
· Mogućnosti za rad – stambene prilike, materijalne prilike, obiteljski problemi, kulturni utjecaji obitelji
Napomena:
- ako ocjenjujemo samo znanje = mjerenje
- ako ocjenjujemo sve komponente = evaluacija
Zahtjevi ocjenjivanja
· kontinuiranost aktivira učenika, razvijaju se radne navike
· učenik ima pravo znati koju je ocjenu dobio
· uspjeh pojedinca postaje interes razreda
· razvija se sposobnost samoocjenjivanja
· učenik doživljava poticaj za daljnje napredovanje | |
|
| |
Admin Admin
Broj postova : 483 Age : 60 Registration date : 14.07.2007
| Naslov: Re: Koliko znanja za pojedinu školsku ocjenu? uto lis 02, 2007 2:21 am | |
| Školsko ocjenjivanje sadrži:
· kvalitativnu i kvantitativnu procjenu znanja i zalaganja
· prosudbu vrijednosti učenikova usmenog i pisanog odgovora
· procjenu sposobnosti i mogućnosti učenika za ulaganje napora, procjenu koristi li učenik sve svoje potencijale
· procjenu aktivnosti učenika na satu, procjenu redovitosti izvršavanja domaćih zadaća, donošenje pribora i sl.
Ljestvica ocjenjivanja U našem školskom sustavu imamo ljestvicu o pet ocjena ili pet kvalitativnih kategorija. Svakoj kvalitativnoj kategoriji pridodane su brojčane vrijednosti od 1 do 5 i nikako nije dobro dodavati niti oduzimati ocjenjivačku ljestvicu, tipa dva plus, pet minus ili od dva do tri.
Svaka brojčana vrijednost mora:
· sadržavati stupanj usvojenog znanja
· izražavati stupanj učeničkog zalaganja | |
|
| |
Iva
Broj postova : 4 Registration date : 16.02.2010
| Naslov: Re: Koliko znanja za pojedinu školsku ocjenu? pet vel 19, 2010 12:58 pm | |
| Jel postoje neki kriteriji ocjenjivanja školskih zadaća? To je poprilično subjektivo ocjenjivanje, barem što se odnosi na sadržaj same zadaće. | |
|
| |
Sponsored content
| Naslov: Re: Koliko znanja za pojedinu školsku ocjenu? | |
| |
|
| |
| Koliko znanja za pojedinu školsku ocjenu? | |
|